Jak na LinkedIn?

Profesionální sociální síť, která se pomalu ale jistě stává nedílnou součástí profesního života. Proč byste si ji ale měli založit? Jak se na ní pohybovat, jaké údaje uvádět, a co Vám pomůže se na ní prosadit? Na to se podíváme v dnešním článku.

  • Kdo jsou uživatelé LinkedInu? Můžou to být manažeři, HR specialisté, podnikatelé, ale také absolventi či studenti vysokých škol, kteří právě shánějí práci.
  • Spojení: Na LinkedInu lidé navazují spojení, která mohou být 1. nebo 2. nebo 3. stupně (a tak dále). Co si pod tím ale představit? Spojení 1. stupně znamená, že jste přijali pozvánku ke spojení, nebo někdo přijal tu vaši (taková alternativa žádosti o přátelství). Ve spojení druhého stupně jste potom s lidmi, kteří jsou v propojení s Vaším spojením prvního stupně. Co je spojení 3. stupně už asi ani nemusíme vysvětlovat.
  • Hashtagy a zkratky: Dále se můžete setkat s takto označenými uživateli: LION, #OpenToWork nebo #Hiring. LION je zkratka pro LinkedIn Open Networker. V praxi to tedy znamená, že uživatelé s tímto označením přijímají pozvánky na spojení od každého, kdo jim je pošle. Hashtagy se potom zobrazují na profilové fotce uživatele. #OpenToWork značí, že jste otevřeni novým pracovním příležitostem, naopak #Hiring používají hlavně recruiteři hledající nové členy do svého týmu.

Teď, když jsme si nastínili, jak tato sociální síť funguje, se můžeme vrhnout na samotné založení profilu. Vyšperkovaný profil na LinkedInu je totiž nutností a může rozhodovat o tom, zda vás náboráři osloví s jejich nabídkou nebo ne. Držte se proto následujících bodů:

  • Profilová a úvodní fotka by měly působit profesionálně. Pokud ale žádnou takovou fotku zatím nemáte, nezoufejte. Můžete se nechat profesionálně vyfotit na následujícím veletrhu ŠANCE. Jako pozadí se potom hodí například obrázek s logem společnosti, ve které pracujete či školy, kde studujete.
  • Profesní představení je takový citát nebo motto, které by mělo symbolizovat Váš přístup k práci. Pozor ale, aby nebylo moc generické a spíše od Vašeho profilu neodrazovalo.
  • Napište krátký článek o sobě, shrnující Vaše dosavadní největší úspěchy. Nezapomeňte také vyplnit sekci vzdělání, pracovní zkušenosti a dovednosti. Pokud navíc máte sympatického nadřízeného, který je s Vaší prací spokojen, může Vám dovednost potvrdit a tím zvýšit Vaši důvěryhodnost.
  • Nezapomeňte být aktivní – navazujte spojení, reagujte na příspěvky ostatních a sami sdílejte Vaše profesní názory a úspěchy. Zároveň se vyhněte osobním a soukromým záležitostem a snažte se o formální komunikaci.

Doufáme, že Vás tento článek namotivoval a uvedl do světa LinkedIn. Založením vlastního profilu totiž výrazně zvýšíte svou šanci na to, že se Vám naskytne zajímavá nabídka práce, aniž byste museli aktivně rozesílat životopisy. Přejeme hodně úspěchů a hurá do toho!